Vi tog tåget …

…Till ett regnigt och blåsigt Göteborg i torsdags.

Så otroligt skönt att bara sitta och inte kunna göra så mycket mer. Jag gillar verkligen att se ut genom rutan och titta på alla samhällen som dyker upp. Fantisera om människorna som bor där. Under resan växlade vädret om till ett riktigt oväder och väl i Göteborg så fick vi huka oss och med snabba kliv hitta till hotellet som låg bara 10 minuter från järnvägsstationen. Genomblöta och jättehungriga checkade vi in. Vi torkade till oss lite och tog en taxi till den vegetariska restaurangen Andrum. Ååå så gott det var!

Med spårvagnarna rusande utanför i ovädret var det skönt att sitta i värmen och äta gott. Det ser kanske inte så gott ut men det var ljuvlig mat.

Efteråt gick vi över gatan in i Nordstan. Tog en titt in på Akademibokhandeln. Bläddrade lite i Lars Lerins nya bok Naturbilder, köpte ett anteckningsblock och penna och hittade vår bok i en hylla.

Efter det gick vi tillbaka till hotellet i spöregnet. Jag hade superont i huvudet och Mats slet upp sitt ryggont när han klev in i taxin. Vi har jobbat så otroligt mycket de senaste fem veckorna, och det har satt sina spår! Vilade resten av eftermiddagen. På kvällen gick vi ner för att smaka den goda buffén som hotellet bjöd på. Vi var båda fortfarande mätta från den sena lunchen, men smakade lite. Jättegott, välgjort och mysigt.

Fredag och äntligen kursdag! Vi började klockan 9 och det blev en fantastisk dag! 22 deltagare och Ola Schenström som ledare. Vi gjorde flera olika intressanta mindfulnessövningar och det var underbart!

Tre nyckelord …
UPPMÄRKSAMHET
MEDVETENHET
MEDKÄNSLA

Vi lärde oss massor! Det här kommer att bli superbra! För oss själva i första hand men också för att lära ut till andra.
Varmt TACK Ola!

Tåg hem till Kalmar igen. Julia och Olof hämtade oss vid stationen och körde oss hem. Efter bara två dagar hemifrån är det härligt att vara hemma igen – och få träffa Alice igen!
Det är tur att vi är lika hemkära både jag och Mats! Längtar inte till storstaden alls! Kanske är det åldern. Kanske var det det eländiga vädret. Att gästspela korta stunder passar oss utmärkt.
Med en go trötthetskänsla i kroppen somnade jag snabbt.
Lördagen – en mellandag. Sen frukost. Meditation. Några enklare yogaövningar. Städade bort det sista av julen. Vila och premiärmiddag hos Julia och Olof i nya hemmet.  Gott och mysigt! Alice hittade snabbt sin plats i soffan nu när flocken äntligen var samlad igen.

Idag söndag …mindfulnessövningar, sedan jobb i Villan. Kanske blir det tid över till något mer…
Hoppas att din söndag blir bra! Och du…
Komihåg att uppmärksamma dina andetag då och då!